Jedenáctého na “Jedenáctce” – Eva Hartová trio ZMĚNA PROGRAMU Operní árie a ansámbly

||Jedenáctého na “Jedenáctce” – Eva Hartová trio ZMĚNA PROGRAMU Operní árie a ansámbly
Načítám Akce
akce již proběhla.

S označením „Jedenáctky“ se od roku 2015 spojují pravidelné koncerty klasické, autorské nebo šansonové hudby na Chodovské tvrzi, kterých v tomto cyklu proběhlo již téměř 60. Převážně mladí a talentovaní interpreti si koncerty také mluveným slovem prováděli, takže se posluchači kromě poslechu krásné hudby dozvěděli i něco víc než jen informace z programu.

Říjnové Jedenáctky tentokrát představí Operní árie a ansámbly v podání:

Eva Hartová – soprán, Maruška Šimůnková – soprán, Tereza Papoušková – mezzosoprán a Filip Martinka – klavír.

 

Eva Hartová

Eva Hartová od dětství zpívala ve sboru, sólovému zpěvu se věnuje od svých patnácti let. Ke klasickému zpěvu a opeře ji však dovedly ažsoukromé lekce u dřívější sólistky Národního divadla Marie Veselé. Na Pražské konzervatoři studovala od roku 2014 pod vedením Jitky Soběhartové, taktéž renomované sólistky Národního divadla. V rámci školních představení nastudovala hlavní operetní role Julji Lelly z Vinobraní od Oskara Nedbala, Sylvy Varescu z Čardášové princezny od Franze Lehára a vedlejší roli Druhé dámy z Mozartovy opery Kouzelná flétna. V Operním studiu ve Výmaru (LOSW) nastudovala roli Susanny z Mozartovy opery Figarova svatba. V současné době se dále pěvecky rozvíjí v rámci soukromého studia u sólistky drážďanské Semper Oper Štěpánky Pučálkové a u celosvětově uznávaného barytonisty Damona Nestora Ploumise. Ve své pěvecké kariéře by se ráda zaměřila nejen na žánr opery, ale i – dnes tolik opomíjené –  operety. V současné době se věnuje studiu celých operních rolí pro svůj hlasový obor. Eva Hartová vyučuje na základní umělecké škole a ve volném čase se věnuje studiu italštiny, němčiny a dalšímu hudenímu seberozvoji.

 

Tereza Papoušková

Tereza Papoušková navštěvovala od 3 let dětské sbory mezi které patří Sedmihlásek, Bambini di Praga, a Kühnův dětský sbor, dále pak Dětskeá opera Praha pod vedením Jiřiny Markové-Krystlíkové. S Dětskou operou se účastnila mnoha zahraničních zájezdů – například při vystoupení na EXPU v Miláně nebo účinkování v dětské opeře Brundibár v Mnichově. Nastudovala také roli Kuchtíka z opery Rusalka nebo roli Juliet z Brittenova Kominička. Na Pražské konzervatoři studovala u Yvony Škvárové a v posledním ročníku vyhrála konkurz o absolventský koncert s orchestrem. Nyní pokračuje ve studiu na pražské HAMU. Účastnila se mnoha tamějších i zahraničních soutěží. Mezi nejúspěšnější patří 2. místo na soutěži v Olomouci, 3. místo na pěvecké soutěži Iuventus Canti ve slovenských Vráblích nebo čestné uznání na Mezinárodní pěvecké soutěži A. Dvořáka v Karlových Varech. V srpnu roku 2020 byla pozvána na XXI. Mezinárodní letní hudební festival Loučeň. V červnu 2021 se zúčastnila dirigentských mistrovských kurzů v Divadle JKT v Plzni a pěveckých Masterclass Evy Randové v Teplicích, kde nastudovala roli Mercedes a Carmen z opery Carmen. Během studií na Pražské konzervatoři nastudovala roli Druhé dámy z opery Kouzelneá flétna od W. A. Mozarta, roli Sylvy Varescu z operety Čardášová princezna od E. Kalmána a roli Balkis z opery Nečekané setkání od Ch. W. Glucka.

 

Marie Šimůnková

Marie Šimůnková se věnuje zpěvu od 3 let, nejprve ve sboru v rámci ZUŠ, poté v Kuhnově dětském sboru pod vedením prof. Jiřího Chvály. Se sborem navštívila mnoho zemí, např.: Jihoafrickou Republiku, Koreu, Rusko, USA, Austrálii, Nový Zéland a další. Díky sboru též od malička účinkovala v mnoha inscenacích Národního divadla a Státní opery – Carmen, Turandot, Bohema, Tosca, Řecké pašije, Liška Bystrouška, Jeníček a Mařenka a další. Dále zpívala sólové role v operách Zítra se bude…, Toufar a Noemova potopa. Dodnes účinkuje v Kouzelné flétně v roli 1. Génia ve Stavovském divadle. Od roku 2015 studovala Pražskou konzervatoř pod vedením Yvony Škvárové. Zde měla možnost zahrát si roli Stázi v operetě Čardášová princezna, hlavní roli Récije v opeře Nečekané setkání, roli Mařenky v opeře Prodaná nevěsta a nastudovala též roli Heleny v operetě Polská krev. Po absolutoriu navázala se studiem zpěvu na pražské HAMU, kde studuje dosud. Zúčastnila se kurzů v Plzni pod vedením dirigenta Norberta Baxy a dále též pěveckých kurzů European Music Academy v Teplicích.

 

Filip Martinka (2001)

klavírista, posluchač Hudební fakulty AMU v Praze. Má bohaté koncertní zkušenosti, mezi které například patří provedení Rachmaninova klavírního koncertu c moll ve Dvořákově síni Rudolfina za doprovodu orchestru FOK nebo Griegova koncertu se Západočeským orchestrem v Mariánských lázních. V roce 2019 absolvoval koncertní turné po Izraeli a Palestině. Mezi jeho největší soutěžní úspěchy se řadí 1. místo na soutěži konzervatoří ČR z roku 2016 a titul laureáta soutěže Mladý klavír Pražské konzervatoře v roce 2018. Velkou ctí pro něj bylo vystoupení s houslovým virtuózem Václavem Hudečkem na koncertě festivalu Svátky hudby v Praze. Vedle sólové hry se Filip věnuje také hře komorní a klavírnímu doprovodu. Již několik let vystupuje s violoncellistou Jakubem Gráfem. Získali spolu i ocenění laureátů na mezinárodní soutěži Českého rozhlasu Concertino Praga. Dlouhodobě doprovází na klavír dva významné dětské pěvecké sbory: pražský sbor Rolnička a mladoboleslavské Jiřičky, se kterými úspěšně debutuje na soutěžích v zahraničí i v Čechách.

 

Webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies, potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro možný retargeting. Používáním těchto stránek s tím vyjadřujete souhlas. Více informací Rozumím
Navštivte také
www.kczahrada.cz